RIZA KAY

RIZA KAY

PRICE 2014/2015

THE SUCI SPA & MAKEOVER
012-9130659



MAKE UP SERVICES

WEDDING RECEPTION-RM 500

SOLEMNIZATION - RM 400

ENGAGMENT - RM 400


EXTRA SERVICES

PHOTOSHOOT - RM RM200

TRIAL MAKEUP
- RM 200

DINNER - RM 200

PRE-WED MAKEUP -RM 200

STAY BACK (TOUCH UP) -RM50 PER HOUR


-Areas outside the Klang Valley & Putrajaya + RM0.50/km
-Toll return
-RM150 (if staying at the hotel or the actual charge for the hotel) or customer provided accommodation.
-Deposit 50% of the listed price as booking. Balance made ​​two weeks before the ceremony.
- Receipts will be issued upon request.

-Kawasan luar Lembah Klang & Putrajaya + RM0.50/km
-Tol pulang dan balik
-RM150 (jika menginap di hotel atau caj sebenar untuk hotel) atau pelanggan yang sediakan penginapan.
-Deposit 50% daripada harga yang tersenarai sebagai tempahan. Baki dibuat dua minggu sebelum majlis.
- Resit akan dikeluarkan di atas permintaan.



* Deposit payment for any appointment been canceled will not be refunded .. Please take note.!!! *
*Deposit pembayaran yang telah dibatalkan tidak akan dikembalikan .. Sila ambil perhatian!*


THANK YOU FOR CHOOSING
THE SUCI BY RIZA KAY




Followers

Saturday, March 26, 2011

Petua Penjagaan Payudara Wanita



1. Lakukan pemeriksaan
Melakukan pemeriksaan payudara sendiri secara rutin. Setiap wanita sebaiknya memeriksa payudaranya sendiri, paling tidak sebulan sekali pada tarikh yang sama, apabila tiada haid. Bagi yang masih mendapat haid, waktu terbaik memeriksa payudara iaitu beberapa hari setelah berakhirnya masa haid, setiap bulan. Ketika itu payudara sudah kembali lembut. Jika terdapat sebarang perubahan, anda disarankan berjumpa doktor.

2. Pembedahan
Elakkan melakukan pembedahan payudara jika sekadar untuk membesarkan ukurannya. Kecantikan wanita bukan sekadar terletak pada aset ini sahaja, tetapi terletak pada 'hatinya'.

3. Senaman
Lakukan senaman dan perawatan payudara secara sendirian iaitu senam payudara dan yoga. Salah satu cara melatih otot pektoral adalah dengan menekan kedua telapak tangan separas dagu pada dinding (seperti posisi mendorong), arahkan pandangan ke langit, tahan beberapa detik, kemudian lepaskan. Ulangi latihan ini sampai 10 kali. Latihan ini boleh dilakukan ketika anda berada di bilik mandi. Rasakan tarikan pada otot pektoral ketika anda menggerakkan kepala ke atas. Kegiatan mengangkat dan menurunkan bahu, apabila dilakukan berulang-ulang, dapat memperkuatkan otot dada.

4. Urutan
Mengurut payudara dengan minyak aroma terapi, dapat menjaga keanjalan payudara. Urutan baik untuk merangsang sirkulasi darah. Caranya lakukan urutan ke arah luar, ke bawah dan ke arah dalam, kemudian mengikuti aliran getah bening ke arah ketiak, ke bawah tulang selangka dan ke arah tulang dada. Dibandingkan dengan masker dan krim yang disapukan, penggunaan minyak aroma terapi adalah lebih efektif kerana urutan akan lebih mudah meresap ke dalam kulit, mengalir dalam darah, kelenjar susu serta menyusup ke seluruh tubuh.

5. Bersihkan Payudara
Payudara yang sihat adalah payudara yang bersih. Perhatikan kebersihan puting yang merupakan tempat keluar air susu, sekaligus kelenjar minyak yang berfungsi untuk melicinkan puting dan arela, agar tidak kering dan kulitnya tidak pecah. Gunakan kapas yang sudah dibubuhi minyak zaitun untuk membersihkan sisa kelenjar iaitu kelenjar minyak yang sering melekat pada puting.

6. Penggunaan Coli
Gunakan baju dalam atau coli yang sesuai dengan anda dan bukannya sekadar melekap di situ sahaja. Seelok-eloknya memakai coli yang sesuai mengikut saiz payudara, iaitu sepanjang tempoh kehamilan dan waktu menyusu anak.

7. Penyusuan
Sekiranya menyusukan anak, letakkan posisi bayi dengan betul dan selesa agar ia tidak terlalu menarik payudara. Terdapat masalah dalam tempoh penyusuan, ia termasuk bengkak buah dada. Cara mengatasi masalah itu, perah payudara perlahan-lahan untuk melembutkan terlebih dahulu


No comments:

Post a Comment